orginalna wersja wiersza
orginalna wersja wiersza
zhongguo zhongguo
519
BLOG

URODZINOWY PREZENT DLA PUBLICYSTY

zhongguo zhongguo Rozmaitości Obserwuj notkę 6

      

 

"Jesienny wieczór w górach" image

 

Deszczowe krople w osamotnionych górach,

Wieczorne powietrze wypełnia świeża jesień...

Gałęzie sosny spraszają srebrny blask księżyca,

Przejrzyste potoki pieszczą białe skałki.

Dżonki muśnięciem dotykają liści lotosu,

Śmiech wśród bambusów zwiastuje powrót praczek.

Tu i tam czai się zapach wiosny

Nie zwalniaj szlachetny Przyjacielu! *

                                                                                              Wang Wei

*tłumaczenie image

 

Miłemu Jubilatowi

Wiele wspaniałych chwil spędzonych w ukochanych górach

 życzy image.

 

Za Kasprowiczem chce mi się dośpiewać :

‘’Tak! Chodzę i patrzę i słucham –

O jakżeż tu miło! Jak miło!-

I śledzę, czy coś się tu może

Od kiedyś nie zmieniło?’’


 

 

 

 

zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości